Menu
Prawa pacjenta są zbiorem praw, zawartych między innymi w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, ustawie o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, ustawie o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
Przestrzeganie praw pacjenta jest ustawowym obowiązkiem wszystkich uczestniczących w udzielaniu świadczeń zdrowotnych – od organów władzy publicznej począwszy, poprzez osoby wykonujące zawód medyczny, do wszystkich innych, którzy z racji wykonywanego zawodu mają kontakt z pacjentem.
W Szpitalu działa Rzecznik Praw Pacjenta (RPP).
Kontakt do RPP za pomocą poczty e-mail: rzecznikpacjenta@szpital.opole.pl
Kontakt osobisty: pok. 7 w budynku Dyrekcji Szpitala Wojewódzkiego w Opolu ul. Kośnego 53 (godz.8.00-14.00)
Kontakt telefoniczny: 77 443 30 11 (godz.8.00-14.00)
- Masz prawo do bezpłatnych świadczeń opieki zdrowotnej
- Masz prawo do poszanowania godności i intymności
- Masz prawo do wyczerpującej i zrozumiałej informacji o swoim stanie zdrowia
- Masz prawo do zachowania tajemnicy informacji na Twój temat
- Masz prawo do wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych
- Masz prawo do dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej Twojego stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych
- Masz prawo do poszanowania Twojego życia prywatnego i rodzinnego
- Masz prawo do opieki duszpasterskiej
- Masz prawo do zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza
- Twoje prawa w przychodni, ośrodku zdrowia, poradni, ambulatorium, aptece
- Twoje prawa w szpitalu
- Masz prawo do dochodzenia swoich praw
- Masz prawo do zgłaszania niepożądanych działań produktów leczniczych
- Masz prawo do przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie



